Nu mina vänner...


... (som är tappra nog att titta in här ibland) ska ni få årets första inlägg à la Lindada! ;)

Få se nu, vad har jag att förtälja sedan förre inlägget (nyår!) som kan vara värt att knappra ner...?
Veckorna flyyyyger ju fram och nu börjar jag ha vårkänslor!! Idag har dessutom dunderkylan lämnat schtaan och det är härliga 6 minusgrader här! Har njutit av detta med en skön promenad i solen till stallet där min lilla långörade vän bor :)

I början av januari gjorde vi en Norsjöhelg och besökte årets revy av Risliamatörerna som alltid är värd att se (bilder från bellabullan):



De senaste veckorna har jag börjat nedräkningen till den efterlängtade tillsvidareanställningen hos världens bästa arbetsgivare; Västerbottens Läns Landsting (känn ironin) som förhoppningsvis ska inträffa före sommaren... Jag är timvikarie igen nu men har hållit mig väldigt bra med jobb än så länge och jag trivs lika bra med jobbet fortfarande om det inte vore för den dåliga stämningen på jobbet som följer med de förbaskade neddragningarna... Sedan har det känts rätt tufft ett tag den senaste tiden med så många tragiska livsöden, så många unga människor som drabbas hårt... Det må, som uttryck, vara en uttjatad klyscha men det stämmer så väl - carpe diem!

Sedan har jag som vanligt njutit av många härliga danskvällar bl.a. Hela huset gungar i Umeå och senast i ordningen fantastiska Ö-viksmaran!! Kan nog säga att denna var den bästa maran hittils och jag börjar planera för fler maror inom kort... Gävlemaran? Bollnäsmaran? :D Välbehaget jag har inombords efter en sådan helg fylld med skratt, fina människor och närhet är svår att beskriva...!

Att få sluta ögonen och mysa runt till denna...


























Mmmm, tänk om alla som hänger på krogen varje helg visste hur mycket mer man får ut av en sådan här kväll än att stå och låtsas ha roligt på ett dansgolv med usel musik, frånvarande blickar och klibbigt golv. Ingen alkohol, ingen bakfylla (okej, dansbakfyllan får man kanske dras med ;P ), ingen ångest men däremot massor av det de flesta säkert söker på krogen - mycket närhet och nya kontakter! :)

En annan kul grej är att vi börjat komma igång med badmintonspelandet igen! Minst en gång i veckan blir det i alla fall spel och det är så roligt :) Bra träning och så passande med en inomhussport de kallaste månaderna! Skulle dock behöva gå en teknikkurs så jag hänger med spelet med grabbarna ännu bättre... ;)

Nu ska jag försöka ta mig till att vila lite inför det stundande nattpasset på 3:an. Känns inte så jobbigt då det bara är en natt och dessutom har jag en morot framför mig - det dans imorgon!! ;)

Sköt om er vänner!


Kommentarer
Postat av: Anna I

Heja! Kul med inlägg, bra att du tänker på oss tappra :-) Kram

2012-02-11 @ 16:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0