Weekend...

Hej och hå - redan torsdag! Det kanske är lite sent att sammanfatta helgen som gått först nu när det strax är en ny på gång men jag gör det ändå! Det var otroligt skönt att få vara ledig en hel helg efter allt helgarbete så jag/vi passade på att göra lite saker!

FREDAG
Efter jobbet i fredags blev vi sugna på middag ute i solen och lyckades med kort varsel få ihop ett härligt gäng för ett O'learysbesök! Härlig sol var det allt och efter en dryg halvtimma lyckades vi tillslut få ett bord uppe på taket :) Vi beställde lite dryck och snicksnackade medan vi väntade på att få beställa, vilket vi fick göra först kring 20.20! Maten vi hade hoppats få avnjuta i solens sken fick istället kastas i våra magar strax innan kl. 22.00 i den kyliga kvällsluften! INTE bra service på det stället alltså - eller det stora problemet är ju förståss peronalbrist men en aning irriterade blev vi allt!
Som tur var var maten god :) Efter vi värmt oss en stund på nedervåningen gjorde vi ett snabbt besök på Trästocksfestivalen. Och det var sååå kallt att cykla hem sedan - endast 7 grader var det då vi kom hem!!
Men trots matväntan och kylan blev det en trevlig kväll!

LÖRDAG
På eftermiddagen styrde vi Jettan mot inlandet! Vi började med ett besök i lanthandeln och en mysfika på Café Ångloket i söta Kusfors! Perfekt sittauteochfikaväder!
Sedan brummade vi vidare mot sommarstuganhållet men gjorde en avvikare in till Världens längsta linbana och kollade läget. Den linturen skulle man ha gjort igen snart - var säkert 10 år sedan jag åkte den, minst!
Sedan körde vi som sagt till stugan där vi såklart fick god mat, dryck och umgås med mamma, pappa och deras vänner utefter natten... ;)

Wiiiiaahhoooo - nu är det snart dags igen!! :D DansadansadansadansaDANSAA!

Sedan kom stugmyset (jag måste absolut sätta ordet "mys" efter allt för att få den rätta bloggkänslan, hoho)...
Prepare för bildboooooomb!

SÖNDAG
Tjocka i magarna efter en dag och natt i stugan blev det en lugn avslutning på helgen i stan i form av bio med Anton och Anette! Inception - skitcool film som jag rekomenderar starkt! Precis som en biofilm ska vara - spännande, klurig och effektfull! :)

Strax kommer väl nästa helgresumé för i helgen är jag också ledig. Från nu ändå till på måndag kl. 14.00!! Woooaaaayyyyeii!

Ha en fin helg alla!

Updating...

Ojoj, här uppdateras det inte ofta märkte jag just! Kanske bäst att göra ett inlägg nu då jag faktiskt gjort något de senaste dagarna ;) Jag kan väl sammanfatta den senaste tiden och säga att den bestått mest av jobb faktiskt. Men en sväng till Norsjö för bil- och cykellagning har vi ändå hunnit med. Jag har betat av två långa jobbhelger och därmed inte hunnit med så mycket de få dagar jag varit ledig. Men i måndags efter jobbet följde jag Sara, Erik och Johannes till Ljusvattnet där Marcus redan var och jobbade på. Känns så skönt att hitta på något efter sådana långa arbetshelger - känns som jag bor på jobbet ibland!

Vi hann med lite fotbollsspel, besök hos Mange och Josse i Buträsk där det grävdes bredband, skogspromenad dit de kommande vindkraftverken ska stå och som vanligt god mat och fika :)

Fina vädret i Ljus!

Skogspromenaden med fikaväska :)

Och sedan besöket i Burträsk!

Avslutning med sur fisk :P

Känns för övrigt ganska sjukt att jag redan gjort bort mer än hälften av arbetspassen för i sommar - och dessutom att typ halva sommaren redan är över! :S Jag hoppas verkligen att jag får fortsätta på ett vik nu till hösten! Men jag räknar med att få timvikariera en hel del ändå... Aja, huvudsaken jag kan hålla mig med jobb!

Snart väntar ett kvällspass som förhoppningsvis ska hållas under kontroll ;)
Ska försöka att inte dröja lika länge innan nästa inlägg men bäst att inte lova något...

Tjing på er så länge!

Kramar!

Några härliga timmar...

... på Bovikenstranden med Ally och jag har gjort det igen... Bränt mig såklart! :S Ajjabajja, Linda! Inte bra alls... Men skönt var det! Tyvärr övergav solen oss vid ettiden men då fick vi då en anledning för ett Ica Maxi-besök med korv och glassköp ;)
Ikväll kanske det blir ett besök på festivalen eller något annat trevligt. Vi får se helt enkelt!

Tjingfjong!

Stadsfesten är igång!

Jag måste bara skriva och säga att jag trivs rätt bra med tillvaron just nu...! Solen skiner, värmen har anlänt, festivalstämningen finns i schtaan - ja, sommaren är helt enkelt här! :) Även om jag jobbar 100 % (d.v.s. att jag typ bor på jobbet) känns det ändå som jag hinner njuta av sommaren en del de korta stunder jag är ledig! Jag hinner ta en promenad i solen, slumra på gräsmattan eller balkongen och ta en tur till stranden soliga dagar. Dessutom börjar jag trivas bättre och bättre och känna mig mer bekväm på jobbet! Nu har t.o.m. den här morgonångesten inför kvällsjobb och insomningssvårigheterna inför dagjobb börjat tyna bort, wiiey!

I helgen nalkas som sagt festival i stan och jag jobbar såklart hela helgen...! Men jag är inte bitter! Jag sparar pengar och har ett toppenschema som betyder att jag ändå kan gå ut flera kvällar under festivalen - om jag vill :) Men samtidigt tror jag vi i helggänget kommer få det rätt trevligt på jobbet ändå. Stämningen i stan sprider sig som ändå upp på våning fem på lasarettet och vi lär nog få höra i alla fall ljudet av musiken! ;)

Ikväll gjorde jag och Marcus en myssväng på stan med Tatung-middag, chill på festivalpremiären och efterrätt med glass från Kvantum. Och nu spelas semifinalen mellan Tyskland och Spanien som jag njuter med ett glas rött till ;)
Utemiddagen blev samtidigt ett firande av det nya jobbet Marcus fått på Alimak som han startar med efter semestern!! Jag vet inte riktigt vad det innebär med typ av arbetsuppgifter och sådant ännu men han får tydligen därmed kallas tjänsteman och får bl.a. eget kontor :) Grattis bubben!

Änderna i parken var närgångna och smakade på mina skosnören :P

Imorgon är jag LEDIG inför helgens jobb så jag hoppas på sol, värme och strandväder!
Ha en fin festivalhelg alla som ska dit - och även ni som inte ska dit såklart :P

Kramar!

Juli - nedräkning sommar...

... Ja, det känns lite så. Sommaren har just börjat men midsommar är redan avbetad, festivalen strax likaså och sedan rullar veckorna på så snabbt att sommaren snart kommer vara över..! :S Nej, inte riktigt men typ!

I helgen skulle jag egentligen varit långledig från fredag kl. 15.00 till måndag kl. 14.00 men så dök ett extrajobb upp - och det kan jag såklart inte tacka nej till så delat pass blir det imorgon! Pengarna rullar in ;)
Men jag har ändå hunnit njuta av helgen lite i alla fall!
Igår, fredag, joinade jag Maria at her place för fix och trix, balkongmys, Monacokäk, Hemmakvällsnacks och premiär i Johanna på kullen-tältet! :) Mycket trevlig kväll som slutade drygt då jag fick traska hem pga att någon lustigkurre låst ihop min cykel...! Skäms på dig/er!

Sekunden innan jag upptäckte att någon låst fast min cykel, grrr...!

Glädjeskutt, hohho!

Idag sov jag och Marcus till halv 1 (!!) och då det ekade i kylen började vi dagen med att roa oss med frukosthandling för att sedan hämta vi min låsta cykel och knipsa bort låset.
Helt plötsligt var det afton och jag cyklade till Ally för myskväll med bl.a. gosallad, jordgubbar och tjejsnack! :) Jag ska verkligen försöka utnyttja min lediga tid såsom jag gjort nu då jag jobbar typ jääämt annars - och då missar jag ju som charmen med sommaren...!

Imorgon blir det som sagt deladturjobb men förhoppningsvis hinner jag med något under lediga timmarna på dagen... Besök på Bonnstan-helgen, Parken-loppis eller något annat sommartrevligt!
Ha en fin söndag ni som är lediga!