En värld full av appar!

Eftersom jag bestämt att jag ska komma igång med min löpning (för typ 120000:e gången...) tänkte jag ta hjälp av någon app som kan motivera mig. Så jag chansade på en app som heter JoggKompis - och den var hur bra som helst! :)
Var just ute och testade den och man ser distans, tid, nuvarande och genomsnittshastighet och får även en karta på löprundan med markeringar för varje kilometer. Dessutom kan man se på grafer hur t.ex. hastigheten varierat under rundan - toppenpoppen! Man kan även synkronisera passet till en sida som heter dumbell.se och sedan se där hur man utvecklas, hur mycket man förbränt osv... Nu blev jag genast mer peppad på he mig ut i spåret igen ;)

Hoppas bara motivationen räcker längre än en vecka den här gången...

Dagens värden blev:

Tid: 39:27 min
Distans: 6.07 km
Hastighet (medel): 9,2 km/h
Förbränning: 348 kcal (medel utifrån ålder antar jag)

Invigde mina nya kläder - supersköna!

Semester!!

Nu har vi landat hemma på Uppfinnarvägen efter ca en veckas semesterflängande hit och dit. Jag njuter av varje dag av semestern - den första betalda semester någonsin! :) Även om den är på gränsen till för kort gör det mig inte något eftersom jag ska ta ut några semesterdagar även i september (om jag inte är arbetslös då förståss!) då jag och Jenny drar till Barcelona några dagar! :D

Men nu till en bildbomb från min och Marcus bilsemester i mellansverige:

Tydligen behövdes en full bil med packning för två personer... ;)

GRÄSMYR

Resan startade perfekt i lördags med en dans på avslutningen av Gräsmyrs Dansbandsvecka med Blender på scenen! Som vanligt hade jag en toppenkväll som inte slutade lika toppen... ;) Vi skulle dra vidare dagen efter och kom därför på den smarta planen att tälta utanför danslogen. Det fanns duschmöjlighet i ett skrymsle där så det gick ju bra. Att tälta har jag absolut inget emot men det var ingen bra idé att lägga sig i blött hår då det var typ 10 grader varmt ute... Det blev så att säga att huttra sig genom de ca 4 timmar vi fick sova innan vår lilla turnétaxi ville vidare :P

Att vakna i ett tält kl 06 på morgonen...

Obligatoriska brobilden :)

GÄVLE

... blev nästa stopp och där valde vi att stanna två nätter. Då vi anlände till Gävle, pigga och krya efter tältnatten, körde vi en bit utanför staden till Furuvik för att gå på djurparken där. Vi hade tur med vädret och som vanligt är det trevligt att titta på djuren :) Förrutom djurpark fanns även tivoli och badplats där!
En parentes: På väg till bilen mötte vi resans enda kändis (privatklädd alltså) i form av Lars-Åke Wilhelmsson som var ute och promenerade med sin lilla vovvsing ;)
För övrigt roade vi oss med shopping, mys på vandrarhemmet och promenader kring stadens fina delar, t.ex. Gamla Gefle.

En schimpans med diabetes hade otroligt nog lärt sig ta insulinsprutor..! :O

Hittade några söta kompisar... :)

Amy Diamond stod för underhålling.

Mysigt STF vandarhem i Gävle!

Shoppelishopp..!

Nya löparkläder! :)

Och så skulle vi vara lite kulturella av oss och gå till ett fängelsemuseum. Och vad händer - jo himlen öppnar sig och vi hade såklart inget paraply och befann oss utan tillgång till takskydd. Sammanfattat -> åka till vandrarhemmet för dusch och klädbyte och inget museumbesök, haha! ;)

Mysiga kvarter i Gamla Gefle.

Middag på mysrestaurang!

LEKSAND

På tisdagsmorgonen lämnade vi Gävle och siktade mot Leksand där vi skulle tillbringa dagen på Leksand Sommarland! På vägen hade jag turen att skymta en skylt för Lager 157 (stoort lager med utförsäljning av märkeskläder!) så då blev det ett spontanstopp för shopping ca 1,5 timme, höhö... Sommarlandet var i alla fall ett huur stort område som helst med bad, karuseller, äventyr och typ allt man kan tänka sig på ett sommarland. Tyvärr var inte solen riktigt med oss så det var ganska kallt att bada men man fick ändå upp värmen tillslut ;)
Då vi roat oss klart där hade vi bokat ett vandrarhem även i Leksand men då vi passerade "centrum" såg det så himla trist, litet och skabbigt ut så vi avbokade rummet och rullade vidare!

<--- Hahaha! :D

BORLÄNGE

... blev målet istället för lilla Leksand och via Marcus smarta Ipad letade jag åt ett billigt, lite mystiskt men väldigt mysigt vandrarhem under vägen dit! Lätt värt för bara 200 kr per person och natt ;)

Ännu mer shopping i tokstora shoppingcentrat, Kupolen! Som kuriosa har några avsnitt av Gladiatorerna spelats in på tredje våningen som då var en arena :)

MALUNG

Så var det onsdag och vi hade kommit till den slutliga och en av de, enligt mig, bästa destinationerna - Dansbandsveckan i Malung!! :D Heelt otroligt hur en liten by, tänk er snäppet större än Norsjö, kan fullkomligt översvämmas av dansare! Paradiset! :) Jag överdriver inte om jag säger att det var husvagnar överallt. På campingen, på gräsplättar och i diken!
Vi strosade först runt lite i centrum, Grönlandsparken, där det kryllade av folk och de dagliga aktiviteterna pågick innan det var dags för själva dansen.
För er som inte vet så ingår hela fem (!) dansbanor med två band på varje scen varje kväll i en hel vecka! Denna kväll spelade bl.a. veckans dragplåster Lasse Stefanz vilket resulterade i 8599 besökare på området! Vi befann oss dock inte på deras bana utan den dansanta bana 3 med Scotts och Titanix på scen! Behöver jag ens nämna att jag hade en underbaaaar kväll...? ;)

!!!

Efter dansens slut satt vi oss i bilen kring 02-snåret och eftersom vi inte hade planerat något övernattningsställe tyckte Marcus att vi skulle börja färden hemåt. Eftersom jag blir så förbaskat trött då jag sätter mig bakom ratten (speciellt efter en dans!) började Marcus köra och det slutade med att han körde hela långa vägen på ca 75 mil hem själv - med mig sovandes i passagerarsätet. Haha, jag måste vara den sämsta medpassageraren ever! ;)

Sammanfattningsvis hade vi en mycket lyckad och mysig roadtrip med inte en enda felkörning (tacka vetja dagens teknik, hehe)! Men som alltid känns det skönt att säga; borta bra men hemma bäst! :)

Det var allt från mig för denna gången! :)

Kramar!

Stadsfest 2011!

Veckan som gått innebar jobb onsdag, torsdag, fredag och lördag för min del men också två besök på festivalen i stan! Marcus den turungen har numera semester men jag ska kämpa på i två veckor till innan det är dags för min välbehövda ledighet från jobbet :)

I torsdags blev det en kortis på festivalen efter jobbet till Alimakgrabbarna som hade firmafest i stora tältet vid älven. Mycket trevligt och härligt väder men dock inte så många bekanta ansikten ute under de tidiga timmarna jag var där.

I fredags jobbade jag kväll men begav mig ändå efter jobbet kl 22 till mamma och pappas hotellrum på Hotell Victoria och första parkett till Robyns uppträdande! Snacka om musikaliskt geni hon är! Freakad dans, crazy klädstil men ändå så braa :)

I lördags jobbade jag 07.00-14.30 och passerade därefter genom stan för att inhandla förköpsbiljett till kvällens trevligheter!
Kvällen började hos oss med tacos, kladdkaka och fördrinkar inför utgången. Mätta och belåtna fick vi skjuts av våra snälla karlar till A-torp och Linn för nästa förfest :)

At Linns place!

Väl inne på området hade, i alla fall jag, hur kul som helst! Massa roliga återseenden, glada miner och typ inga köer till tälten! Det enda negativa jag kan finna med festivalen är dessa bajjamajjor! Eller rättare sagt köerna dit!
Bildmässigt blev det rätt enformiga motiv men är systrarna drink på fest så ska det synas! ;)

<-- Haha!

Som tur var höll sig regnet borta hela kvällen - grrreat!
Vi hade också turen att få gratistaxi hem av våra fortfarande lika snälla karlar som suttit på hotellrummet och väntat ut oss - lööövely;)

Idag har det varit en äkta ätar/slappardag! Sova till kl 12 då vi fick storbesök av Carin, Jan-Erik, Sara, Melvin, mamma, pappa, Lars och vovvarna Mia och Peppe förståss ;)
Sedan lunchmiddag på Tre Kronor, mumma med kebabsandwich! Och tillsist kaffe och kladdkaka hos mosters på A-torp. Mättelimättmätt är vad jag är!

Imorgon hoppas vi på sol och värme så vi kan besöka någon passande badstrand men det ser inte direkt lovande ut om man ska tro prognoserna...