Bibabebo...

Nu ligger jag efter i bloggningen! Inspirationen har helt enkelt inte funnits nu några dagar - vet inte riktigt varför. Men jag kan dra en kort sammanfattning vad som hänt i mitt innehållsrika liv sedan sist! ;)

I fredags bjöds vi på en mycket trevlig middag i Nyliden och efter att datafixar-Marcus fixat klart körde vi djupare in i skogen till Krångfors för Idol-tittande hos Gustav och Johanna! Där bjöds vi dessutom på världens godaste blåbärspaj - ska jaga efter receptet och lägga ut här ;) Under kvällen fick jag ett inte så peppande telefonsamtal som jag inte kunde säga nej till...

... så på lördagen ringde väckaren 05.50 och jag drog mig upp för jobb på Höken 07.00-17.00! Kändes väl sådär kul att jobba då Marcus for hem till Ljusvattnet och mysade. Efter jobbet tog vi en långpromenad till A-torp där min familj var på middagsbjudning eftersom pappa fyllde år den dagen! Hurra, hurra, hurra! 52 år ung blev han ;) Vi hade tur och kom lägligt till efterrätten och sedan blev det Dansbandskampen och massa godis - tur att vi gick dit...

Söndagen ringde väckaren samma tid och det var dags för delad tur på Höken - Idon't like! 07.00-12.00, sedan rast och sedan jobb 17.00-21.00. Känns som man är på jobbet hela dagen då! Men jag hade tur och fick besök av mor och far på rasten och fick våra punkade cyklar fixade - TACK! Och så hann jag kika in i Maria och Guztavs "helglägenhet" här i stan typ granne med oss innan jobbet - helmysigt!

Och den här dagen vill jag bara glömma! Trött efter helgens jobbande vaknade jag, åt frukost och satte mig vid datorn för att spänt vänta på att hemtentan skulle läggas ut kl. 09.00. Jag säger nog bara ett ord om den - katastrof! Innehållande 21 frågor - flera med a,b,c - alla svar skulle innehålla källhänvisning och den skulle vara inskickad 14.00. Stress, stress, stress! Jag hann absolut inte kolla igenom allt eller ens svara på alla frågor innan tiden var ute. Denna "hälsokurs" har gjort slut på mig - bara massa stress...!

Så nu tänkte jag glömma den ett tag så det blir dans ikväll som avkoppling!
Nu gäller det att ladda upp för C-uppsatsskrivande som jag har framför mig ända fram till januari - pust!

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Stina

men linda!? Ska du skriva din C-uppsats nu? Det gör ju jag med... men vad läser du då till våren? För du blir väl klar till sommaren ? Värst vad många frågetecken det blev nu :)

2009-11-03 @ 20:53:34
Postat av: Linda

Ja, jag gör ju det! C-uppsatsen är ingen avslutning för oss utan vi har kurser som vanligt till våren - har de inte i huvudet just nu men ;) Skönt att göra bort det nu ändå! Men du - då kan vi ju ringa och vara psykologiskt stöd till varandra då när det går tungt :P Och ja - jag är klar till sommaren, herregud...

2009-11-04 @ 13:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0